Varför ett frö - Miksi siemen

Många betydelsefulla ting i världen har sin början i ett frö, frön som växer i jord, eller frön som växer till en ide' och jag har lust att skriva om mina frön, de som grott och de som kommer att gro.
Mitt liv går till stor del ut på att ta hand om mina tre viktiga frön, eller egentligen kan man säga att de har grott och är allt från en grodd, till ett skott och den äldsta är redan en planta. Dvs. de tre barn, som fyller vårat hem med liv och ljud.
Vid sidan om att vara mamma och fru i huset, så har jag ett stort intresse av att odla riktiga växter. Nära hjärtat är gamla, traditionella nyttoväxter och som dröm har jag att någon gång kunna vara självförsörjande ,vad det gäller medicinalväxter, grönsker och frukter, under sommar halvåret. Men det kan ta några år pga.att vi bor i radhus och gårdens storlek går att räkna i kvadratmeter.
Viktigaste är ändå att få göra det man trivs med och följa naturens rytm på sin egna lilla gård och se hur det blir till många olika under av små frön.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit